Friday, May 25, 2018
Dieta

20 faktów o suszonych daktylach, które powinieneś znać

Suszone daktyle są podstawą wielu fit deserów, które przygotowuję. I tak często, jak mówię o ich obecności w danej przekąsce, tak też słyszę pytania o ich kaloryczność, wartości odżywcze i generalnie zasadność spożywania daktyli przez osoby będące na diecie.

Oprócz tego, że suszone daktyle są po prostu pyszne, mają też mega dużo pozytywnych właściwości dla naszego ogranizmu. Sami zobaczcie.

Daktyle:

  1. są owocami zaliczanymi do bakalii, czyli produktów, które wyróżniają się wysoką wartością odżywczą i walorami prozdrowotnymi oraz ciekawym aromatem,
  2. wysychają w sposób naturalny, na drzewie (w przeciwieństwie do większości pozostałych bakalii, które suszone są przemysłowo),
  3. świetnie sprawdzają się dla osób uprawiających sport, natomiast nie są polecane osobom chorującym na cukrzycę,
  4. są bogatym źródłem węglowodanów prostych, które są łatwo i szybko wchłaniane przez organizm i dają energię (teraz już rozumiecie, skąd wzięła się nazwa „kulki mocy”? 🙂 ),
  5. zawierają dużą ilość błonnika pokarmowego, który pomaga regulować perystaltykę jelit, częstość wypróżnień oraz zwiększa uczucie sytości po posiłku,
  6. dostarczają szeregu witamin i składników mineralnych,
  7. posiadają właściwości antyoksydacyjne z uwagi na zawartość witaminy A, C oraz E,
  8. utrzymują zdrowe oczy,
  9. zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy,
  10. poprawiają pracę serca,
  11. pomagają w reakcjach alergicznych,
  12. wspomagają pracę układu nerwowego, ponieważ dostarczają witamin z grupy B,
  13. stanowią bogate źródło żelaza w diecie,
  14. spożywanie daktyli przed pójściem spać pomaga zasnąć, w związku z obecnością w nich tryptofanu (aminokwas regulujący m.in. pracę układu nerwowego),
  15. są bogatym źródłem potasu i zaleca się je w leczeniu nadciśnienia tętniczego,
  16. jako nieliczne owoce posiadają w składzie naturalne salicylany, które działają podobnie jak aspiryna, czyli pomaga w stanach zapalnych, łagodzą ból oraz obniżają temperaturę,
  17. można wykorzystywać je do wypieków, jako dodatek do mięs oraz samodzielną przekąskę,
  18. są kaloryczne – 100 g daktyli to ok. 290 kcal, ale są do dobre kalorie,
  19. osoby będące na diecie redukcyjnej nie muszą eliminować całkowicie daktyli z diety – powinny natomiast zwrócić uwagę na ilość zjadanych owoców,
  20. to owoce daktylowca, czyli najstarszego owocowego drzewa na świecie.

Reasumując – daktyle mają mnóstwo właściwości odżywczych i prozdrowotnych i mimo swojej kaloryczności, nie trzeba z nich rezygnować będą na diecie. Trzeba natomiast pamiętać, aby zachować zdrowy rozsądek jeśli chodzi o ilość spożywanych daktyli. 100g dziennie jest optymalną ilością.

Proponowane wpisy

Brak komentarzy

Skomentuj