Thursday, September 20, 2018
Sport

Czy można ćwiczyć mając kaca?

Zdarzyło Ci się wypić za dużo i nazajutrz zastanawiać się, czy możesz zrobić trening? Zobacz, czy ćwiczenia w takim stanie to dobry pomysł.

Jest tu ktoś, kto nigdy nie miał kaca? Skoro nie widzę podniesionych do góry rąk, to tylko słowem wstępu wyjaśnię, czym jest ten sławny kac, zwany niekiedy kacem mordercą.

Kac to potoczna nazwa odwodnienia i zatrucia organizmu, które są skutkiem wypicia nadmiernej ilości alkoholu i niedoboru snu. Jakby nie patrzeć, alkohol jest trucizną i kiedy organizm próbuje się pozbyć toksyn z organizmu, przechodzi w stan kaca. Czym się on objawia, wie chyba każdy z nas J Ból głowy, ogólne osłabienie i zmęczenie, mdłości, nadwrażliwość na światło i hałas to najbardziej powszechne dolegliwości, które towarzyszą kacowi.

Czy można ćwiczyć na kacu?

I można i nie można 🙂 Przede wszystkim najpierw musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy w ogóle masz ochotę i siłę ćwiczyć. Jeśli nie, to nie ma co się zmuszać i zdecydowanie rozsądniejszym rozwiązaniem będzie odpuszczenie. Jeśli natomiast koniecznie chcesz wykonać trening, niech będą to lekkie ćwiczenia. Organizm po spożyciu alkoholu jest mocno osłabiony i odwodniony, więc kac sam w sobie jest już dla niego dużym obciążeniem. W takim stanie zrobienie intensywnego treningu na pewno nie jest zalecane. Po pierwsze pocenie się już odwodnionego organizmu prowadzi do wyczerpania. Po drugie, wątroba, nerki oraz serce są osłabione zatruciem alkoholowym, a duży wysiłek fizyczny jeszcze bardziej je obciąży i spowoduje, że nie będą one w stanie efektywnie pracować i wydalić toksyn z organizmu. Trzeba też mieć świadomość, że zatrucie alkoholowe podnosi też poziom ciśnienia tętniczego, co przy dużym wysiłku fizycznym może doprowadzić do udaru. Dodatkową kwestią, którą trzeba wziąć pod uwagę decydując się na trening, jest osłabiona koordynacja i rozkojarzenie. Na kacu znacznie wzrasta ryzyko kontuzji. Pamięta o tym mój palec, na który kilka lat temu „upadło” obciążenie jednej z maszyn, na których ćwiczyłam dzień po imprezce 🙂

Czy warto ćwiczyć na kacu?

O tym czy można ćwiczyć na kacu już wiesz, a jeśli zastanawiasz się czy warto podjąć taki wysiłek, to moje skromne zdanie brzmi, że nie J Bo oprócz tych wszystkich ryzyk, o których pisałam wyżej, jest jeszcze jeden element, na który warto zwrócić uwagę. Podczas ćwiczeń na kacu po prostu nie spalimy tłuszczu.

Jeśli męczy Cię kac po prostu odpocznij, pij dużo wody z cytryną i jeśli czujesz się na siłach, wyjdź na spacer.

Proponowane wpisy

Brak komentarzy

Skomentuj