Friday, April 20, 2018
Dieta

Zdrowe przekąski na sylwestra. 5 pomysłów na FIT smakołyki na słodko i słono

Mam dla Was kilka pomysłów na ultra szybkie w przygotowaniu, zdrowe i smaczne przekąski na imprezę, zarówno na słodko jak i na słono 🙂 Część z tych przepisów już wcześniej pojawiła się na blogu, a że kilka osób skorzystało z nich i potwierdziło, że są fajne, to tym bardziej z czystym sumieniem polecam je na sylwestrową domówkę 🙂

Pomidory zapiekane z mozzarellą

Składniki:

3 pomidory, 1 duża kulka mozzarelli, oliwa z oliwek, pieprz, zioła prowansalskie, bazylia, rozmaryn

Przygotowanie:

Pomidory umyj i przekrój na pół. Ułóż je w naczyniu żaroodpornym (przecięciem do góry), skrop oliwą i posyp przyprawami. Piecz ok. 20 minut w 180 stopniach. W międzyczasie pokrój mozzarellę na plastry. Na połówkach pomidorów połóż plastry mozzarelli i piecz jeszcze 5 minut.

Warzywa z dipem czosnkowym

Składniki:

Papryka czerwona, żółta, zielona, seler naciowy, ogórek, 2 szt. marchwi, mały jogurt naturalny, ząbek czosnku, pieprz.

Przygotowanie:

Warzywa dokładnie myjemy i jeśli to potrzebne, obieramy. Kroimy warzywa w słupki. Do jogurtu naturalnego dodajemy przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i szczyptę pieprzu. Mieszamy.

Chipsy z batatów z dipem czosnkowym

Składniki:

2 bataty, olej rzepakowy, ulubione przyprawy (np. pieprz, czosnek, zioła prowansalskie, tymianek, papryka ostra), jogurt naturalny, ząbek czosnku

Przygotowanie:

Bataty dokładnie umyj pod bieżącą wodą (nie obieraj!) i pokrój na cienkie plastry. Do miski wlej łyżkę oleju i dodaj ulubione przyprawy. Wymieszaj. Dorzuć plastry batatów i dokładnie wymieszaj w marynacie. Wyłóż ziemniaki na blachę przykrytą papierem do pieczenia (jedną warstwą) i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 150 stopni (z termoobiegiem) na około 40 minut. Sprawdzaj, czy plastry się nie przypalają. W razie potrzeby możesz obniżyć temperaturę do 120 stopni.

W międzyczasie przygotuj dip: dodaj rozgnieciony ząbek czosnku do jogurtu i dopraw pieprzem.

Kulki mocy

Składniki:

Masa: 1 szklanka suszonych daktyli bez pestek, 2,5 łyżki orzechów (użyłam orzechy nerkowca, włoskie i migdały), 1 łyżki wiórków kokosowych, 1 łyżka rodzynek, 1 łyżka kakao. Opcjonalnie pół szklanki zmielonych płatków owsianych.

Dekoracja: Wiórki kokosowe/kakao/sezam/mak

Przygotowanie:

Daktyle wrzuć do miseczki, zalej gorącą wodą (tak, aby woda tylko minimalnie je zakryła) i odstaw na minimum 30 minut. Odlej wodę i dodaj orzechy, rodzynki, wiórki kokosowe i kakao i zmiksuj wszystkie składniki. Z powstałej masy ulep niewielkie kulki (w trakcie lepienia warto co jakiś czas zwilżać opuszki palców wodą). Jeśli masa jest za rzadka, możesz dodać trochę zmielonych płatków owsianych.

Obtocz kulki w wiórkach/kakao/sezamie/maku.

Wyłóż pralinki na talerzyk i wstaw do lodówki na co najmniej 30 minut.

Ciasteczka z ciecierzycy

Składniki:

1 puszka ciecierzycy (400g), 2,5 łyżki masła orzechowego, 2 łyżki syropu z agawy (może też być np. miód), 1 łyżeczka wiórków kokosowych, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego. Opcjonalnie: kawałeczki czekolady, rodzynki.

Przygotowanie:

Ciecierzycę przepłucz pod bieżącą wodą i zblenduj. Dodaj masło orzechowe, syrop z agawy, wiórki kokosowe i ekstrakt waniliowy i zblenduj wraz z ciecierzycą na jednolitą masę. Dodaj ulubione dodatki – do połowy masy dorzucam kawałeczki czekolady, do reszty rodzynki. Masę nakładaj łyżką na wyłożoną papierem do pieczenia blachę. Możesz je dodatkowo spłaszczyć i uformować dłońmi. Włóż do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piecz ok. 25 minut do lekkiego zarumienienia.

Proponowane wpisy

Brak komentarzy

Skomentuj