Tuesday, August 21, 2018
Dieta Zdrowie

Jak poradzić sobie z przejedzeniem?

W święta jemy dużo, często dużo za dużo, co nierzadko powoduje nieprzyjemne dolegliwości żołądkowe, ociężałość i wpływa negatywnie na nasze samopoczucie. Jak sobie z tym poradzić?

Dużo pij

Dzień zacznij od wypicia na czczo ciepłej wody z sokiem z połówki cytryny. Możesz też ją pić w ciągu dnia. Zaraz po jedzeniu warto wypić miętę, dziurawiec albo rumianek. To nie tylko rozkurczy żołądek, ale też poprawi trawienie. Generalnie picie dużej ilości wody oczyści organizm i pomoże w walce z bólem żołądka czy zgagą.

Ruszaj się

Nie siedź ciągle przy stole. Choć pewnie ciężko Ci się ruszyć, postaraj się wyjść na spacer lub – jeśli czujesz się na siłach – zrób lekki trening. Każdy ruch twojego ciała usprawnia prace układu pokarmowego, w tym perystaltykę jelit i pomaga w przesuwaniu się pokarmu. To nie tylko sprawi, że lepiej poczujesz się fizycznie, ale też wpłynie pozytywnie na Twoje samopoczucie.

Jedz warzywa i owoce

Warzywa i owoce wspomagają proces oczyszczania organizmu, a zawartość błonnika działa pozytywnie na trawienie.

Nie popijaj jedzenia zimnymi napojami

Łączenie ciężkostrawnych świątecznych dań z zimnymi, zwłaszcza gazowanymi napojami może wzmóc nieprzyjemne dolegliwości.

Nie obwiniaj się

Święta to taki czas, podczas którego warto sobie trochę odpuścić. Nie obwiniaj się, że zjadłeś za dużo, bo czasu i tak nie cofniesz. Po prostu postaraj się teraz jeść mniejsze ilości jedzenia i w 3-4 godzinnych odstępach czasu. Co więcej, nawet jesli poszalałeś z jedzeniem przez 2-3 dni, to nie zniweczy Twoich dotychczasowych wysiłków w byciu fit. Po 2-3 dniach normalnego, zdrowego stylu życia, Twoja waga i samopoczucie wrócą do normy 🙂

Dajcie znać, jeśli macie jeszcze inne sprawdzone sposoby na świąteczne przejedzenie 🙂

 

Proponowane wpisy

Brak komentarzy

Skomentuj