Friday, April 20, 2018
Dieta Smart life Zdrowie

Wigilia w wersji light, czyli jak odchudzić świąteczny stół? 8 banalnie prostych sposobów

Do świąt zostało jeszcze kilka dni. Teraz właśnie większość z nas kończy planowanie wigilijnych dań i sumiennie tworzy listę zakupów, jest to więc ostatni dzwonek, żeby pomyśleć o delikatnym „odchudzeniu” wigilijnych dań. I o ile zawsze uważałam i uważać będę, że wszystko jest dla ludzi i w święta po prostu trzeba rozkoszować się chwilą z bliskimi i pysznymi potrawami, o tyle też uważam, że przy minimalnym wysiłku można sobie te pyszne potrawy trochę zmodyfikować, żeby były nieco bardziej fit (albo mniej nie-fit) 🙂 A jest to naprawdę możliwe i to bez wielkich wyrzeczeń.

8 banalnie prostych sposobów na odchudzenie wigilijnych dań:

  1. Majonez zastąp jogurtem naturalnym.
  2. Zamiast ryby w panierce smażonej na głębokim tłuszczu przygotuj rybę w piekarniku lub na parze. Unikanie smażenia dotyczy wszystkich wigilijnych potraw 🙂
  3. Jeśli nie przepadasz za karpiem, możesz wybrać chudszą rybę, np. solę lub mintaja.
  4. Pierogi zrób na bazie mąki pełnoziarnistej i zrezygnuj z ich podsmażania.
  5. Nie dosładzaj kutii. Zamiast tego dodaj do niej łyżeczkę cynamonu, który obniży indeks glikemiczny i spowoduje szybsze pojawienie się uczucia sytości.
  6. Nie dosładzaj kompotu z suszu. A jeśli już musisz go dosłodzić, użyj do tego np. ksylitolu.
  7. Sernik zrób z chudego sera.
  8. Śledzia podaj z jogurtem naturalnym zamiast śmietany, a jeśli wolisz śledzie w oleju, dodaj do nich niewielką ilość oleju lnianego lub rzepakowego.

Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły na „odchudzenie” wigilijnych dań niewielkim kosztem, dajcie koniecznie znać 🙂

Proponowane wpisy

Brak komentarzy

Skomentuj