Friday, June 22, 2018
Sport Zdrowie

Jak się pozbyć cellulitu?

Jak się pozbyć cellulitu to nie tylko tytuł beznadziejnej polskiej komedii, ale przede wszystkim pytanie, które zadaje sobie wiele kobiet na całym świecie. Wbrew temu co wywnioskować można oglądając kolorowe czasopisma, problem ten dotyczy zdecydowanej większości pań, ok. 90%.

Cellulit najczęściej pojawia się na pośladkach i udach. Objawia się pofałdowaniem, grudkowatością i pomarszczeniem skóry, czym też zasłużył sobie na swoją potoczną nazwę – skórka pomarańczowa. Cellulit cellulitowi nie równy. Jego rozmiar i wygląd zależą od stopnia zaawansowania – im wyższy, tym jest bardziej widoczny i trudniejszy do pozbycia się. Co ciekawe, jest on zmorą nie tylko osób z nadwagą – równie dobrze może on występować u osób szczupłych.

Powstanie cellulitu związane jest z osłabieniem tkanki łącznej, która jest drugą warstwą naszej skóry (nad nią jest naskórek, a pod nią tkanka podskórna). Kiedy dochodzi do takiego osłabienia, przez tkankę łączną przebijają się komórki tłuszczowe z tkanki podskórnej, czego widocznym efektem są nieregularne wybrzuszenia i zagłębienia. Z kolei powodów osłabienia tkanki łącznej może być kilka: hormony (estrogeny), uwarunkowania genetyczne, zła dieta, brak aktywności fizycznej. O ile na geny i hormony dużego wpływu nie mamy, o tyle to od nas zależy jak się odżywiamy i czy serwujemy sobie odpowiednią ilość ruchu w ciągu dnia.

Jak skutecznie walczyć z cellulitem?

Sposobów zalecanych podczas walki z cellulitem jest multum, tak samo jak środków „wspierających”, ale z własnego doświadczenia wiem, że ich skuteczność jest niewielka. Mam tu na myśli różnego rodzaju balsamy antycellulitowe, peelingi, naprzemienne prysznice ciepłą i zimną wodą, czy masaże (te ostatnie może i nie są takie bezzasadne, ale muszą być wykonywane przez profesjonalnego masażystę i powtarzane regularnie przez dłuższy czas, a niestety do tanich i przyjemnych doświadczeń nie należą).

W moim przypadku zbawienne okazały się regularne ćwiczenia, a dokładnie trening Ewy Chodakowskiej dla Detocell Academy. Znalazłam go przypadkiem ponad dwa lata temu i zaczęłam go ćwiczyć przede wszystkim dlatego, że był dynamiczny i … krótki (trwa 25 minut). Po miesiącu ćwiczeń trzy-cztery razy w tygodniu (robiłam tylko ten trening) cellulit praktycznie zupełnie zniknął z moich ud, co było dla mnie bardzo miłym zaskoczeniem i pozytywnym efektem ubocznym treningów. Przyznać jednak muszę, że cellulit nigdy nie był w moim przypadku jakiś wielkim problemem, widoczny był  raczej przy dokładniejszych oględzinach 😉

W walce z cellulitem pomocna będzie też na pewno zdrowa dieta. Jedz pełnoziarniste produkty, owoce i warzywa i generalnie to wszystko, co jest źródłem błonnika.  Nie zapominaj też o piciu dużej ilości wody.

Aktywność fizyczna i zdrowa dieta u mnie zadziałały w 100%. A jak radzicie sobie z pomarańczową skórką?

Proponowane wpisy

Brak komentarzy

Skomentuj