Friday, June 22, 2018
Dieta Sport Zdrowie

Aplikacje, które pomagają być fit

Na aplikacjach zupełnie się nie znam, więc chętnie wypowiem się na ich temat. 🙂 Prawda jest taka, że mamy dostęp do wielu darmowych narzędzi, które pomagają prowadzić zdrowy styl życia, a nawet o tym nie wiemy. Pokażę Wam tutaj moje TOP 3 apki i jestem przekonana, że spodobają się one również i Wam.

Przypomnienie wypij wodę

Jak to mówią – potrzeba matką wynalazku. Znam mnóstwo osób, które mają problem z piciem wody, a raczej z jej niepiciem. A wodę pić trzeba, o czym pisałam tutaj.

Jak dla mnie ta apka jest genialna w swojej prostocie. Wpisujecie do niej swoją wagę, godzinę, o której wstajecie z łóżka i kładziecie się spać, a aplikacja analizuje ile wody powinniście pić i o której godzinie, a potem przypomina Wam o tym. Wystarczy tylko dodać za pierwszym razem info o wypitej porcji. Macie też dostęp do statystyk – raporty pokazują ile wody wypiliście danego dnia, średnią miesięczną + macie też podgląd do wyników z tygodnia, miesiąca i roku. Ekstra sprawa 🙂

Ps. Apka ta zdobyła tytuł Najlepszej aplikacji 2016 r i najlepszej aplikacji do samodoskonalenia według Google Play.

Zdrowe Zakupy

Świetna opcja dla osób, które chcą kupować zdrowe produkty, a nie do końca potrafią wyczytać wszystko z etykiety. Wystarczy zeskanować kod kreskowy, aby aplikacja pokazała jakie zdrowe i niezdrowe składniki zawiera produkt. Obecnie w bazie aplikacji jest ok. 80 000 produktów.

 

Krokomierz

Do sprawdzania ilości zrobionych kroków używam domyślnej aplikacji Zdrowie Huawei i zdaje mi się, że teraz podobne apki są już zainstalowane w wielu smartfonach. Niemniej jednak, jeśli Wasz telefon takiego narzędzia nie posiada, wystarczy, że ściągniecie sobie aplikację o nazwie Krokomierz.

W aplikacji Zdrowie Huawei podoba mi się przede wszystkim to, że… nie muszę jej włączać. Apka jest aktywna cały czas i działa nawet bez dostępu do internetu. Mierzy ona zrobione kroki, pokazuje pokonany dystans i ilość spalonych kalorii. Po przekroczeniu minimalnej zalecanej przez WHO ilości kroków, na telefonie wyświetla się specjalny komunikat. Można też ustawić sobie w tej aplikacji plan treningowy i monitorować niektóre ćwiczenia (bieganie, marsz i jazdę na rowerze). I last but not least, mamy w niej dostęp do danych archiwalnych.

 

Jak już wspomniałam wyżej, na apkach się nie znam i tak naprawdę o wszystkich tych narzędziach, które opisałam Wam powyżej, dowiedziałam się zupełnie przypadkiem. W ogóle ja to trochę bardziej analogowa jestem, żeby nie powiedzieć „starej daty” – ale uwierzcie mi, nawet ja dostrzegam korzyści z wykorzystywania tych fit aplikacji. 🙂

Znacie jeszcze jakieś inne aplikacje, które pomagają w monitorowaniu treningów, diety czy motywowaniu się do bycia fit?

Proponowane wpisy

4 komentarze

  • Reply
    Ela
    16 listopada 2017 at 19:19

    super pomysł, właśnie zainstalowałam i będę testować.
    Świetny przypominacz o piciu wody bo mam z tym problem i pomoc w zakupach ;]

    • Reply
      Kasia
      16 listopada 2017 at 22:10

      🙂 Cieszę się kochana, że apki będą dla Ciebie pomocne 🙂

  • Reply
    patrycja
    23 grudnia 2017 at 18:05

    Fajną apką, z której korzystam (niestety! z doskoku) jest Fitatu. Wprowadzacie na początku swoją wagę, wzrost, wiek a także cel, do którego dążycie w określonym czasie. Apka liczy Wam rekomendowaną liczbę kalorii do spożycia w ciągu dnia, dodatkowo sami ustawiacie sobie limity na poszczególne elementy, np. węglowodany, tłuszcze, białka. Możecie tam też wpisywać swoje odbyte treningi, a apka weźmie je pod uwagę przy liczeniu Waszego dziennego bilansu kalorycznego.
    Potem wystarczy wprowadzać regularnie info o tym, co i ile zjedliście. Ogromną satysfakcję sprawia dzień, w którym nie przekroczyliście żadnej normy – uwierzcie. Pozwala to na bieżąco kontrolować sytuację, czyli skorygować posiłek nawet w ciągu dnia.

    • Reply
      Kasia
      24 grudnia 2017 at 08:46

      Ekstra, taka apka rzeczywiście może być bardzo pomocna. Chętnie wypróbuję 🙂

    Skomentuj