Monday, July 23, 2018
Dieta Zdrowie

Moje 4 zdrowe nawyki żywieniowe

Już kilka lat temu postanowiłam jeść zdrowiej, żeby czuć się  i wyglądać lepiej. Nie byłam gotowa na wielkie poświęcenia, zależało mi na drobnych zmianach, które mają jednak wymierne korzyścią dla zdrowia.  I tak powoli zaczęłam wprowadzać zmiany, które teraz są już integralną częścią mojego stylu życia. Przeczytajcie o kilku moich zdrowych nawykach żywieniowych.

 

  1. Szklanka ciepłej wody z cytryną na pusty żołądek

Zaraz po obudzeniu piję pół szklanki ciepłej wody z sokiem z połówki cytryny. Na początku miałam spore opory przed piciem tego jakby nie było kwaśnego napoju, ale szybko się przyzwyczaiłam, mając w głowie przede wszystkim kilka korzyści, które dzięki temu ma mój organizm.

Picie wody z cytryną na czczo przyspiesza metabolizm i pomaga w usuwaniu toksyn z organizmu. Woda z cytryną to też wspaniały środek przeciwwirusowy i antybakteryjny. Dwie łyżki soku z cytryny dostarczają aż 23% dziennego zapotrzebowania na witaminę C!

  1. Śniadanie do 30 minut po obudzeniu

Nie wychodzę z domu bez śniadania. A co więcej, pierwszy posiłek staram się jeść do 30 minut od przebudzenia. Dzięki temu pobudzam do pracy organizm i mam energię na cały dzień. Dzieje się tak dlatego, że rano układ pokarmowy działa najsprawniej i jest w stanie pobrać najwięcej wartości ze zjedzonego posiłku.

Na śniadanie najczęściej jem kanapkę z pieczywa pełnoziarnistego z wędliną i papryką, pomidorem, ogórkiem lub rzodkiewką, jajecznicę, jogurt z muesli i owocami lub owsiankę.

  1. Regularne jedzenie

Jem regularnie co 3-3,5h. Zasady tej trzymam się nawet na wyjazdach. Jem często, ale mniejsze porcje.  Nie pamiętam kiedy ostatni raz byłam głodna i rzuciłam się na jedzenie. J

Zawsze mam przy sobie zdrową przekąskę, która ratuje mnie, kiedy jestem poza pracą lub domem. Zwykle jest to garść orzechów, owoc lub zdrowy baton.

  1. 2 litry płynów w ciągu dnia

Jeszcze kilka lat temu nie lubiłam pić wody. Generalnie piłam mało płynów – zwykle tylko herbatę. Później, coraz bardziej interesując się zdrowym stylem życia, zaczęłam zmuszać się do picia wody. Aż doszłam do momentu, kiedy nie wychodziłam z domu bez butelki wody J Ten nawyk mam do dzisiaj – teraz już nawet o tym nie myślę, jest to dla mnie coś naturalnego. Dziennie piję ok. 2-3 litry płynów – zwłaszcza wody i herbaty.

Powody, dla których należy pić wodę, opiszę w jednym z kolejnych postów.

 

Koniecznie podzielcie się w komentarzach swoimi zdrowymi nawykami. Myślę, że jest jeszcze wiele drobnych zmian, które można łatwo wprowadzić do swojego sposobu żywienia 🙂

Proponowane wpisy

Brak komentarzy

Skomentuj